- SCC
- |
- Szervezet
- |
- Tudomány és művészet
- |
- Nemzetközi
- |
- Felvételi
- |
- Hallgatóknak
- |
- Alumni
- |
- Nyelvvizsgák
- |
- Archívum
Szakmódszertani kutatás a Rákóczi iskolában
Utolsó módosítás dátuma : 2017. november 20.
A Magyar Tudományos Akadémia „Moholy-Nagy Vizuális Modulok: a 21. századi képi nyelv tanítása” című, négy modulból álló kutatási programja az ország több egyetemét és általános iskoláját fogja át, a program vezetője Kárpáti Andrea D. Sc., egyetemi tanár (ELTE).
Ennek a vizuális nevelési szakmódszertani kutatásnak egyik része 2016-tól folyik a Sárospataki II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolában, az Eszterházy Károly Egyetem Sárospataki Comenius Campusának gyakorlati képzési bázisiskolájában. A kutatómunka a gyerekek képességeinek folyamatos mérésével és dokumentálásával négy éven keresztül fog tartani. A „vizuális kommunikáció" elnevezésű modul alsó tagozatos kísérleti osztályokat vezető pedagógusai Dávidné Géczi Mária és Sóstói Andrásné tanítók, a modul koordinátora Sándor Zsuzsa egyetemi docens (a modul felső tagozatos kísérlete Kecskeméten zajlik, Kovács Hajnalka mestertanár vezetésével).
A kutatás első évének eredményei novemberben egy 15 darabos posztersorozaton kerültek bemutatásra a XVII. Országos Neveléstudományi Konferencián, a Nyíregyházi Egyetemen. Ezen a rangos szakmai eseményen három poszteren ott láthatjuk a vizuális kommunikáció témáját. A két Rákóczi iskolai kolléga munkáját tanítási-tanulási programjaikból vett részletek és tanítványaik alkotásai reprezentálják.
A kutatást a konferencia önálló szimpóziumi blokkjában előadók mutatták be, a szimpózium Dr. Gaul Emil egyetemi tanár programösszefoglaló kiállításmegnyitójával kezdődött.
I. Modul - Vizuális kommunikáció: A modul bemutatása
I. Modul - Vizuális kommunikáció: Az I. évfolyam eredményei